Mai La Klik Kat Sini Sat!!

Followers

Saturday 5 January 2013

Penyakit Tonsil????

dah 3 hari aku dok sakit dekat dalam tekak ni...
dok rasa macam ada sesuatu..
aku ingat biasa la...so biaq ja la..
hari makin hari aku dok rasa benda yang sama..
ni bahana aku makan buah rambutan tak hingat duniaaaa....hahhaah padan muka aku...
aku ingat aku sakit tekak biasa ja..
so tak boleh jadi pas aku p ziarah arwah...otw balik aku singgah dekat Putra Medical Centre (PMC)..
1'st cek dengan doc kat kecemasan...
best doc idrus ni...lemah lembut tau...
aku kalau mai PMC ni set time nak p koi bapa sebab doc idrus on duty..
biasa la doc lama-lama ni berpengalaman..
pic aku tak amik sebab aku masuk bilik doc sorang ja..
kang doc tu cakap aku gila ka pa nak amik pic dia...hahahahahha
doc idrus cakap dia takleh nak cek sampai masuk dalam tekak ni...
just dalam mulut ja leh cek...
so dia suruh aku refer ke pakar bahagian tekak ni..
aku on ja tapi dalam hati aku dah takot nak mampoih dah...
ya la...cek dalam tekak ni sah-sah kena jolok ngan alat tu kan...
tunggu punya tunggu GL aku ada wat spoil plak...
depa call insurans tak dapat...biasa la malam...so terpaksa la aku guna duit aku dulu...
nanti claim kat company...sib baik boleh..
doc ni nama nazman...bagus jugak doc ni...dia bagi penerangan dengan teliti..
doc ni pakar tekak,telinga,hidung,mulut..
masa cek tu dia masukkan sejenis cam camera la..nak suluh dalam tekak..
doc cek sah kata ada tonsil..dah membengkak sebelah..
masa cek kali kedua tu sampai nak termuntah-muntah la...hahaha
aku tanya macam-macam dekat doc...
selagi aku tak puas hati selagi tu aku dok tanya doc...
sib bek doc tu layan apa yang aku tanya...hahahhah
doc tu bagi aku kumur dan ubat spray je...
tonsil ni takda ubat makan ye...
2 ubat tu untuk bagi tonsil mengecut...
kalau dah rasa tak selesa sangat operate je...hah yang ni aku dengaq takot sangat ni...
doc tu cakap kalau operate pon bukan kena belah mulut ka apa ka..
la ni zaman moden..bukak mulut buh laser sap sap soi abis...hahahah
aku cakap macam senang ja kan...hahahha
tapi camtu la doc cakap kat aku..
tonsil ni kalau dah operate jangan ingat dia tak ada dah tau...
jangan silap paham...kalau kita demam ka sakit tekak ka...benda tu akan jadi semula..
kena minum banyak air kosong dan kurangkan makanan berminyak/bergoreng dan makanan sejuk..


ni la ubat untuk tonsil tu...ubat spray ngan kumur..


3 comments:

  1. Salammm,

    Kena berapa ehh utk rawatn tu?

    ReplyDelete
  2. Wsalam...
    dalam around rm100++

    ReplyDelete
  3. Boleh tanyr..adekah sakit awk tu seperti ade benda kat anak tekak or kerongkong ye??sebab saye tgh alami benda alah ni..tlg info..or tlg watsapp 0123694584

    ReplyDelete