Mai La Klik Kat Sini Sat!!

Followers

Saturday 12 January 2013

Anak Dara Saya

Assalamuikum...

dah bekpes ke kengkawan suma..
aku tgk bekpes ni..
makan beskot kering sajo...

nak cita sket pasai anak dara saya sorang ni...
semakin membesar dengan jayanya..
dah 2tahun 4bln...
berat dah 14kg...kus semangat kalau dokong dia....boleh patah pinggang woooo...
bab makan tak penah tolak...semua makan termasuk batu..kayu dan benda asing...sebab apa aku kata camtu..sebab time sekarang ni masih lagi dok mengutip benda-benda tu semua masuk dalam mulut kalau dia jumpa...geram aku tau...apa benda suma di masuk dalam mulut...
dah panjang akai...yang ni aku tak penah ajaq langsung dia...mak aku ada beli kerusi budak-budak...ala kerusi yang sekali ngan meja tulis tu...tapi mak aku beli kerusi ja....sekarang ni kalau dia tak boleh capai apa-apa...dia akan ambik kerusi tu dan panjat...aiishhhhh....pandai mereka sungguh la...kekadang risau jugak takot dok wat pala dok p panjat dekat dapuq...scarryyy betoiii...
dah pandai tau diri dia nama apa...dia bahasakan diri dia aisyah...kalau tanya dia

what is your name?
dia jawab my name aisyah..
 
pastu tanya lagi..
 
ayah name?
dia akan jawab bob
 
pastu tanya lagi..
 
mama name? 
yang ni dia selalu kompius...sebut ani...padahal ina sebab dia dok ingat nama mak aku...hahahah
 
pastu tanya lagi..
 
tok name?
dia jawab ani...yang ni betoi la...
 
pastu tanya lagi..
 
wan name?
dia jawab wan din...
 
tanya lagi..
 
tok oyah name?
dia jawab jon...hahahah yang ni lawak sebab FIL aku nama zulkifly...so singkatan dia la tu panggey jon..hahahaha
 
tanya lagi..
 
tok oma name?
dia jawab ani..nama MIL aku zaini..heheheh

masa kita dok tanya dia tu...nak tergelak pronounce dia sebut tu...comey ja tau...hahahha

baju-baju dia semua dah tak muat...dia dah mok-mok dah...pastu tinggi...cepat betoi membesaq..
to ayah...please pay attention yer...siap duit bebanyak sebab kena beli baju si mok-mok ni...hahhahah

kalau bab menyanyi ka...menari ka..serah kat dia..yang ni A punya...pantang dengaq lagu kat tv...punya la melenggang mak jemah...menari sakan..heheh lagu plak kalau dengaq oppa gangnam style mula la melompat-lompat...sampai aku terjoin skali...hahahha...dia paling suka lagu najwa latiff untuk dia tu...haritu ada kat tv cita MeleTop tu kan..ada sleeq ngan aron aziz...dia buleh kenai sleeq tu yang dok nyayi lagu Untuk Dia..padahal time tu bukan depa nyayi pon...aishhhh la anak...bijak...bijak..

semakin besaq...semakin bijak...

aku kalau travel dok p dekat Mr.Hubby...naik flight dia dah tau dah apa yang dia kena wat...tak payah suruh..dok ja atas seat..dia pakai sendiri seatbelt..benda yang selalu dia dok wat...dia akan ingat..sekarang ni pon dah ok dah duduk dalam flight dediam..kalau dulu ya hampunnnnn....senak jugak la sebab x reti dok diam....la ni bagi dia layan upin-ipin...settle..tu j a ubat dia...

memalam kalau cakap telefon dengan ayah dia...kemain...cakap cam orang tua-tua walaupon ayah dia tak berapa nak paham sangat...hahhahaha ada saja benda dia nak cerita...ya la lama-lama sekali nak jumpa...cara tu ja la yang boleh pon...

ha bab minum susu plak...yang ni kalau sapa tengok memang pengsan...stok susu dia memang kena sentiasa ada dekat rumah...sebab apa???minum susu setiap 1/2 jam..kekadang tu lepas minum nak lagi...tiap kali bancuh 8oz..dia memang minum susu kuat..kalau dia makan nasi..pastu makan roti pastu minum susu dok setengah jam plak mintak lagi susu...tu yang muka besaq pinggan tu...hahahah susu dumex yang 1kg tu tahan untuk seminggu ja...aku tiap-tiap bulan beli susu stok sebulan punya..awai-awai dulu beli stok simpan 5 peket ja....tapi laaa niiiii 5-8 peket kena wat stok...hahhahaha aku ngan Mr.Hubby tak kisah...janji dia mau makan...minum...sihat tubuh badan sudah cukup...takmo sakit ka demam ka..takat selsema tu biasa la..budak-budak alah ngan habuk..

bulan 4 ni ada appoiment dengan KK Jitra...kena timbang ngan makan ubat cacing...taktau la nurse nak cakap apa...risau takot berat badan dia tak sama dengan perkembangan bulan dia..tapi aku rasa normal sebab wat masa la ni graf dia cantik..

ok lah...panjang pulak karangan hari ni..hehehe

untuk Mr.Hubby di sana...tengok la anak manjamu ini...hahhaah

ni pic masa umuq tak masuk 2 taun lagi...otw nak p makan kenduri..



ni pic masa p sabah haritu

masa ni umuq lom masuk 2 tahun lagi...


otw p makan kenduri..

masa p sabah haritu

dekat airport k.k

ni pic fresh dari ladang...terbaruuuu...tengok muka besaq pinggan kan....heheheh

 
note : pic suma aku guna yang ada dalam picasa je sebab tenet kat opis aku ni slow...so takleh nak upload pic dari luar...


No comments:

Post a Comment