Mai La Klik Kat Sini Sat!!

Followers

Wednesday 19 December 2012

SABAH : Day 1 # Kundasang

Assalamualaikum..

aku ngan mr.hubby dah plan lama dah nak p holiday ni..
1'st nak yang dekat2 dulu..sabah...
ye la kan...sapa staff MAS akan diberi 1 tiket free dalam setahun..tiket tu untuk mr.hubby...aku...n anak aku...
ikut la nak p mana pon...obesi ka...mana-mana saja la..
pendek kata ada duit jalannnn...
cumanya aku kena bayar aiport tax sajo...
tak ingat la berapa...tak silap dalam rm130++ untuk kami 3 beranak..

aku p sabah ni ramai...kira cam family vacation la..
kebetulan anak maksu aku dah abis exam pastu cuti sekolah plak..
3 family yang p sabah ni...
family aku...in law aku.. abg ipar aku n family maksu sebelah mr.hubby..
memang ramai la...syok p reramai ni..
happening ja taw..

masa nak p sana...tiket kami tak sama time taw...
in law ngan abg ipar aku dah fly sehari sebelum..
aku ngan maksu sama cuma flight lain-lain..
so berjumpa di airport k.kinabalu..
walaupon flight asing-asing..tapi masa sampai kat sana sama..
so tak payah tunggu lama la...heheheh

sebelum fly kita bekpes dulu.. masa ni mr.hubby p check in beg


makanan dalam flight...sedapppppppppp gilaaaa... makanan dalam flight suma sedap taw...
masa ni aku mintak nasi lemak..tetiba turn kami...pramugari cakap dah habis...kecewa gila kot...dah la lapaq...hehehhehe


 ni ayaq ginger ale...sedappp....untuk buang angin...sesuai untuk org yang mabuk time fly...
ayaq ni HALAL yer...ada cop halal jakim kat belakang tin tu...sebab nampak cam tin arak kan....hahhaah

fly pegi sabah makan masa dalam 2jam lebih...
bosan gila kot..kami semua membuta la..apalagi ken....ehehhe
aisyah sebelum take off dah zzzzzzzzzzzzzzz....senang

 
 
masa sampai dekat airport k.k..setiap orang kena check in dekat kastam dulu...
kena register dulu yang mengatakan kita masuk ke sabah..
ala cam lebih kurang pasport la..
simpan kertas yang kastam bagi tu..nanti time nak balik kena bagi balik dekat kastam tu..
depa sign baru bleh masuk boarding..
rasanya sama je kalau p memana luar dari malaysia ni..akan kena check in dl dekat kastam..

sampai dekat airport k.k..in law aku dah tunggu dah...
van pon dah ada...kami booking van untuk sehari dalam RM250...nissan urvan..
bleh muat 12 seater..


ha ni la van nya..FIL yang drive taw...heheheh
perjalan diteruskan...masa ni untuk p kundasang dulu...
aku ingat dekat nak p kundasang...upanya jauh gilaaaaaa......
dengan jalan dia...yarabiiiiii....ujan plak tu...bayangkan la...lori plak banyak....
scary betoiiii...
dekat kundasang kami stay dekat celyn resort...
ha nak masuk resort ni pon hazabbbbbbb jugak taw....
atas bukit nun..

 
 

hah tu la resort dia...atas bukit sana....



 
 



boleh la check in kat sini...
puas hati jugak...cumanya resort ni atas bukit...perjalanan nak sampai resort ni pon makan masa jugak..
sampai sini dalam pukul 6ptg camtu la..sini pkul 6ptg dah gelap gelita dah..malam awal..
sempat la tgk sunset..


pas lepak-lepak..snap pic...semua pakat balik bilik masing--masing...
rehat jap...mandi n semayang...
pukul 8mlm camtu kluaq makan...kami makan dekat cafe resort ni saja..
sebab nak keluar dari resort ni makan masa..yela nak naik resort ni pon jauh...nak turun ke pekan lagi jauh...decide makan dekat cafe ni sajooo...
makanan kat cafe ni boleh tahan jugak sedap..portion banyak..murah jugak...


 
 
 

 

total semua untuk 12 org dalam RM120 camtu lebih kurang..
pas makan semua lepak-lepak jap kat bilik in law..pastu naik bilik zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz la..

so BERSAMBUNG untuk hari keesokkannya..

stay tune..

No comments:

Post a Comment