Mai La Klik Kat Sini Sat!!

Followers

Monday 29 July 2013

Sibuk Buat Biskut Raya

Assalammualaikum...
wahhhhh dah bersawang aku punya blog ni ha....
bz sket dok buat biskut raya....phewww...
sampai tidoq tak cukup la...
sebenaqnya aku buat untuk makan family ja....
lepas tu sorang order...lepas sorang lagi order...lama-lama jadi banyak...
takpa aku suka suma tu...heheheeh
lepas ni nak berenti nak buat bakery on9...uishhh best2...
dah berangan macam-macam dah....
uishhh tak sabaqnyaaaa......
biskut yang dah siap...mazola n makmor...
malam ni tinggai nak buat samperit...
yang 3 ni jual...
ada tambahan untuk makan-makan family aku ngan mertua ja...aku buat confleks madu ngan popia manis/bersira...
nasib la mak aku banyak tolong jugak...
si kecik pon banyak tolong jugak....tolong kacau....hahhahaah
puas berperang ngan dia masa buat biskut ni....ada saja nak tolong...heheheheh
pic biskut lain aku tak sempat snap sebab bz gila...
masa awai elok ja tolong...last sekali cemuih habis berterabur kulit kacang tu...

ni la biskut mazola kitewwww...yummy x?

dah siap packing...semua dah ada orang tempah


RESEPI BISKUT MAZOLA

Bahan-Bahan
1kg Kacang Tanah - blend
1kg Tepung Gandum
700gm Gula - blend
1botol minyak mazola
1biji telur + pewarna kuning sedikit - pukul

Cara-Cara
1. Goreng Kacang - jangan sampai hitam...nanti pahit
2. Blend kacang tanah - ikut nak halus sangat atau x..
3. campur tepung gandum
4. masukkan gula
5. bancuh adunan tersebut dengan minyak mazola sehingga menjadi doh...
6. buat bentuk bulat
7. letak kacang & sapu telur
8. bakar pada suhu 180cc..15 minit
9. SIAP!!

* bancuh adunan sikit demi sedikit untuk jadikan doh



BAKER & SURPRISE DELIVERY JITRA / ALOR SETAR

2 comments:

  1. Teringat arwah mak kak ina suka buat biskut mazola ni setiap kali hari raya..tapi tak menurun rajin tu kat kak ina lak..hehe..kak ina beli aje kat awak leh tak :)

    ReplyDelete
  2. hehehhehe....akak duduk mana kak?
    kalau dekat saya g hantar dekat rumah je....
    kalau pos saya tak berani....biskut mazola ni terlalu gebu...kang takot sampai dekat akak takda rupa biskut mazola plak...heheheh

    013-2593145 no tel saya...leh kita sembang-sembang...heheheh

    ReplyDelete