Mai La Klik Kat Sini Sat!!

Followers

Wednesday 17 April 2013

Anak Beranak Masuk Spital

Assalammualaikum..



dua minggu aku cuti tak masuk opis sebab jaga 2 beranak masuk spital..
ada minor operation...
asbend operate sebab ada sinus...ini kali kedua tau...
si aisyah pon lebih kurang sama tapi aisyah punya doktor cuci hidung dia...sedut hingus-hingus yang sudah block dia punya saluran hidung...dan ada laser sket buang isi lebih dalam rongga hidung...
that y la aisyah kalau bernafas akan bunyi kuat...
dah lama dah jadi...dapat kesan masa umur dia 7bulan..
si ayah pulak buat kali kedua sebab tempat yang lama bengkak semula selepas 5 tahun operate..
so doktor laser buang isi yang bengkak tu...

kena pakai gelang mahai..hehehe
 
 
sedey wooohhhh bila anak nak kena operate...
macam-macam aku dok pikiaq yang bebukan..padahal minor operation ja...15minit ja pon tempoh operate..
sebagai ibu kan..mesti pikiaq memacam kan..
masa nak kena operate tu aisyah kena posa lepas breakfast sampai la ke pukul 2ptg...
aku punya la kesian dekat dia sebab mengamuk nak makan dan mintak susu..
hati ibu mana tak sedih...aku kuatkan semangat jugak...takmau tengok anak aku camtu..aku bawak dia p jenjalan la...pastu bawak naik tingkat atas ada playground..
kebetulan mil aku dah mai..so naik la kamii kat tingkat atas..
masa main aisyah dah lupa pasai makan dan susu dia...sebab ralit dok main...
dekat pukul 12.30tgh..turun bilik balik sebab nak kena siap-siap dah sebab satg depa nak tolak masuk dalam bilik operation dah..
pas tukaq baju operation...mengamuk sekali lagi sebab nak susu...berguling-guling atas lantai...
sayuuunya hati aku ni...
dia menangis dari bilik sampai la ke dewan bedah...
aku boleh masuk dalam dewan bedah sampai la depa bius aisyah...
so 1'st time aku tengok depan mata aku depa bagi bius si aisyah..
dalam tangisan..pastu senyap terus...tidoq sebab ubat bius dah masuk...
aku ni payah sket nak nak nangis...memang susah la nak jatuh ayaq mata...
sekali lepas dah kena bius...aku cium-cium aisyah...aku pon kena keluaq dari dewan bedah tu...secara otomatik ayaq mata berderai turun...pergghhhhh sedih wohhhhhh...
sebab apa aku sedih...sebab aku kesian...itu ja....naluri seorang ibu kan...
ni tengah taip pon aku dah sedih...ayaq mata dah bertakung....sob...sob...

get ready nak masuk dalam dewan bedah...tengok pic ni macam budak besaq kan..


pastu aku p dok kat asbend aku plak...sebab asbend ngan aisyah masuk serentak...tapi asben kena tunggu kat tempat menunggu la...
asben tengok aku dah nangis...
nasib baik ada asben tolong bagi semangat balik...kalau tak meraung-raung aku kat situ....
masa operate tu turn aisyah 1'st...kemudian patient lain...ada kanser apa ntah...tapi doc yang sama jugak...pastu baru asben..
lepas pada tu aku kena keluaq dari dewan bedah..kena tunggu dekat luaq..sempat la salam peluk ciuumm asben...heheheh
tunggu dalam 30minit..time ni mil ngan fil aku...masa ni mak ngan ayah lom sampai lagi...otw dah nak dekat sampai dah..
nurse dah panggey sebab dah sudah dah operation...lega alhamdullillah...
aisyah pon dah sedaq...dok pangey nama aku...owhh sayunya...sebelum tu depa p bagi dekat asbend sat dulu..pastu baru aku masuk ambik dia...
kesian tengok aisyah dok cakap sakit...sakit...
aku tanya la sakit tang mana...dia jawab sakit kang pungkok...apa la...buat kat hidung tapi sakit kat pungkok...hahahhaah lawak la anak mama ni...
dah selesai suma depa tolak wheel chair naik ke bilik...sekali aku naik atas wheel chair tu...hahahah
sampai bilik si aisyah bagi aisyah minum ayaq masak dulu...tengok dia ada muntah ke tak..
kalau takdak ok alhamdullilah...bole suap dia makan...tapi dia sambung tidoq balik sebab ubat bius tu belum habis lagi..lama jugak dia tidoq..
mengamuk sebelum tukaq baju operation
 
 mengamuk nak susu lepas salin baju operation
 
dah selamat operate...hidung masih berdarah
 
 
 
kemudian hati dok risau dekat asben plak...
aku tak boleh tunggu asben sebab nak kena jaga si aisyah ni...
nasib baik mil ngan fil ada...depa yang tunggu..
dalam 30minit...nurse dah tolak katil masuk bilik...alhamdullilah selesai semuanya..
dua-dua orang pakat tidoq balik sebab ubat bius tu tak habis lagi...
lama jugak depa tidoq...sedaq-sedaq ja mintak makan...hahhahaha...
anak beranak sama ja kan... like father like doter....food lover...heheheh bagus-bagus...hehehe
si aisyah makan nasik habis 1 pinggan...lapaq punya pasai...
asben aku p tapau kueh teow goreng mamak..habis jugak...
seronok tengok depa makan...weeee
pas operation esok tu dah boleh discharge..
doktor suruh rehat kat rumah plak...
balik dok umah mil aku...spital pantai ngan umah mil sekangkang kera ja pon..dekat sangat...ehheheh

asben pon dah selamat operate
 
hari ke-3..dah sihat..tengah breakfast time ni
 


bosan dok dalam wad ni...tengah main talking tom ngan ayah
 
mesti ramai yang tertanya sebab apa warded dekat pantai hospital penang?
sebab doktor yang operate aisyah ngan asben ni doktor yang selalu rawat family in law aku..
memang ada history ngan doktor ni..start dari fil aku sampai la ke cucu dia...semua refer ngan doktor ni..
bagus doktor ni...very friendly..soft spoken...memang bagus la..thumbs up!!



Dr zul yang sangat friendly..bagus doktor ni..
 
 fresh flower...setiap patient akan dapat..

 selambak ubat kena makan..kiri untuk aisyah...kanan untuk asben..
 


TAMAT...wasalam..

begitulah rentetan peristiwa anak beranak masuk spital...terima kasih diucapkan kepada kedua mak&ayah dan mama&ayah mertua sebab sanggup bersusah payah menjaga dan ulang alik mai spital tengok cucu ngan menantu&anak..besar pengorbanan...tak lupa juga pada sedara mara yang mai melawat...siap bawak buahtangan dan makanan lagi...tq so much dan juga kepada sahabat handai rakan taulan yang mendoakan kesejahteraan anak beranak sepanjang berada di spital..hanya allah yang dapat membalasnya...terima kasih semua...LOVE U ALL..muahxx




pic terbaru buah hati dan nyawa aku...
membesar bagai juara...sekali ngan aku terjoin sekali...hahahahha

2 comments: